Головна » Статті » Пам*ятки для населення

ПРИХОВАНІ НЕБЕЗПЕКИ ОСІННІХ ДОРІГ

Калюжі, жовте листя, перші заморозки - для власників автомобілів вони можуть стати джерелом серйозних неприємностей. З урахуванням сезонних погодних сюрпризів, а також стану українських доріг, осінь вимагає від водіїв підвищеної уваги за кермом і абсолютної впевненості в шинах, в які «взутий» їх автомобіль. З настанням осені велику небезпеку представляють вибоїни і ями, замасковані облетілим з дерев листям. Крім того, опале листя, особливо вранці, коли воно ще покрите росою, здатне перетворити на скло навіть ідеальний асфальт. Експерти встановили, що коефіцієнт зчеплення на такому покритті істотно нижче, ніж на льоду. А це означає, що поведінка автомобіля, на якому встановлені зношені або низької якості шини, може як мінімум неприємно здивувати водія. 

НАУКА ГАЛЬМУВАТИ

Аналіз сотень ДТП показує, що найчастіше водії не встигають вчасно зупинитися з тієї причини, що спочатку невірно вибрали швидкість руху. У населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 60 км/год., але на слизькій дорозі краще їхати або трохи повільніше, або тримати велику дистанцію до попереду автомобіля, що йде.

Друга порада - правильно застосовуйте прийоми гальмування. Якщо влітку досить просто натиснути на педаль, то зараз, на слизькій дорозі, радимо на педаль натискати короткими качками. Пригальмовувати ж потрібно плавним і легким натисканням на педаль.

ЇЗДА ПІД ЧАС ДОЩУ

Джерело підвищеної небезпеки в осінній період – погіршення зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям. Причин дві: низька температура і вода. Особливо небезпечні перші хвилини дощу, оскільки на дорозі в цей час утворюється плівка із суміші води, пилу і маслянистих відкладень. Ковзання, пробуксовки, заноси – все це підстерігає водія, який вчасно не оцінив погіршення дорожньої обстановки. Тому з початком дощу потрібно знизити швидкість і набагато плавніше виконувати будь-які маневри, пов’язані з поворотами і гальмуванням. Через 10-15 хвилин після того, як з неба полило, дорога стає більш передбачуваною: плівку змиває на узбіччя. Але все одно мокра дорога – джерело підвищеної небезпеки. Уникнути неприємностей нескладно. Потрібно лише дотримуватися швидкісного режиму. Якщо потрібно повернути або перебудуватися – включіть покажчик повороту трохи раніше звичайного, щоб сусіди по дорожньому руху встигли відреагувати, не вдаючись до різких маневрів. Якщо потрібно загальмувати – злегка натисніть педаль гальма заздалегідь, щоб стоп-сигнали поінформували рухомих ззаду водіїв про ваш намір хоча б за кілька секунд до уповільнення автомобіля. Обов’язково пам’ятайте про дистанцію. Причому незалежно від досвіду водіння. Адже гальмівний шлях восени зростає з перерахованих вище причин.

ЧОМУ ВАЖЛИВО “НЕ СІСТИ В КАЛЮЖУ”

Осінні дощі, як зазвичай, продемонструють неефективну роботу стічних систем на дорогах. І поява калюж – неминуче явище. Вони несуть відразу дві небезпеки для водіїв. Перша – ніхто не знає, що знаходиться під калюжею: рівний асфальт або чергова яма, запам’ятати які просто неможливо, навіть якщо ви їздите по одному і тому ж маршруту щодня. Попадання колеса в яму тягне за собою не тільки можливі пошкодження коліс і підвіски, але і, в гіршому випадку, короткочасну втрату контролю над автомобілем.

Друга неприємність від калюж, особливо глибоких, – зниження ефективності гальм через попадання води на колодки і диски. Тому “озера” на дорозі краще об’їжджати. Якщо ж зробити цього не вдалося, можна просушити колодки декількома легкими переривчастими натисканнями на педаль гальм. Нагріваючись, диски і гальмівні колодки випаровують воду і швидко стають сухими.

Ще одна дуже корисна порада: якщо попереду – велике “море”, яке потрібно проїхати, завчасно ввімкніть “двірники”. Краще зробити це заздалегідь, ніж хоча б на секунду втратити видимість. І обов’язково, перш ніж об’їжджати калюжу, подивіться на всі боки і в дзеркала: чи не створить ваш маневр аварійну ситуацію на дорозі.

НА КИЛИМІ З ЛИСТЯ

Опале листя – ще одне джерело підвищеної небезпеки восени. Якщо на шляху трапляється ділянка з мокрим листям, рухатися по ньому треба з тією ж обережністю, що і по льоду, адже листяний килим різко знижує зчеплення з дорогою і збільшує гальмівний шлях. Занесення на листках – одне з найнебезпечніших, адже вирівняти автомобіль буде вкрай складно. Тому при пересуванні по ділянці дороги, покритій опалим листям, навіть в суху погоду слід уникати різких маневрів, прискорень і гальмувань, рухатися максимально плавно і знизити швидкість.

 

Матеріал підготувала методист обласного методичного кабінету НМЦ ЦЗ та БЖД Закарпатської області Треніна А.С.

Категорія: Пам*ятки для населення | Додав: Nataly (05.10.2016)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0