ВОДІННЯ В УМОВАХ НЕДОСТАТНЬОЇ ВИДИМОСТІ - Пам*ятки для населення - Каталог статей - НМЦ ЦЗ та БЖД Закарпатської області
Головна » Статті » Пам*ятки для населення

ВОДІННЯ В УМОВАХ НЕДОСТАТНЬОЇ ВИДИМОСТІ

ВОДІННЯ В УМОВАХ НЕДОСТАТНЬОЇ ВИДИМОСТІ

 

Недостатня видимість розуміється як тимчасове положення, викликане погодою або іншими явищами (туман, дощ, снігопад, хуртовина, сутінки, дим, пил, бризки води і бруду, сліпуче сонце), коли відстань, на якій даний об'єкт можливо відрізнити від фону, становить менше 300 метрів.

Ці погодні умови істотно впливають на безпеку дорожнього руху.

Під час дощу

Основна небезпека при русі в дощ - погіршення зчеплення коліс з дорогою. Коефіцієнт зчеплення на мокрих дорогах зменшується в 1,5-2 рази, що погіршує стійкість автомобіля, а головне - різко збільшується гальмовий шлях. Особливо небезпечні асфальтобетонні дороги, покриті брудом або мокрими опалим листям, коли зчеплення шин з дорогою ще більше зменшується.

Особливо небезпечним є дощ, що лише почався. Він робить покриття дороги дуже слизьким, так як пил, найдрібніші частинки автогуми, частинки сажі і масла з вихлопних труб автомобілів змочуються і розтікаються по дорозі, створюючи на ній дуже слизьку, як мило, плівку. З початком дощу треба бути особливо обережним, обов'язково знижувати швидкість, уникати обгонів, різкого обертання рульового колеса і різкого гальмування. У міру того як дощ посилюється і триває, брудна плівка змивається дощем і при тривалому дощі коефіцієнт зчеплення з дорогою знову збільшується.

Після припинення дощу, у міру того як бруд висихає, він спочатку перетворюється в брудну слизьку плівку, і коефіцієнт зчеплення також зменшується. Знову треба бути обережним до висихання дороги. Бруд перетворюється на пил, і коефіцієнт зчеплення відновлюється.

Бризки брудної води та рідкого бруду з-під коліс зустрічних і обганяючих транспортних засобів можуть миттєво залити лобове скло, і якийсь час ви нічого попереду не побачите. Не губіться в цій ситуації і, головне, різко не гальмуйте, негайно включіть омивач і склоочисник з великою частотою руху. Не обертайте різко рульовим колесом а плавно уменшіть швидкість. Через кілька секунд оглядовість відновиться.

Також треба пам’ятати, коли ви проїжджаєте калюжі на великій швидкості, то можливі наступні неприємності:

  • окропите брудом і навіть обіллєте водою з ніг до голови пішоходів;
  • вода з-під коліс вашого автомобіля потрапить на переднє скло і зменшить оглядовість;
  • вода також потрапить в підкапотний простір, а потрапляння навіть декількох крапель води на котушку запалювання, розподільник або дроти може заглушити двигун;
  • попадання води в повітрозабірник може привести до поломки двигуна;
  • під водою можуть бути різні небезпеки: ями, каміння і т.д.;
  • намокнуть гальмівні колодки і можуть відмовити гальма.
  • якщо колеса з одного боку автомобіля потраплять в калюжу, то автомобіль може занести, так як величина зчеплення шин з дорогою з різних сторін буде неоднаковою.

Дощ змінює вид дорожнього покриття. Світле і матове в сухому стані, асфальтобетонне покриття стає темним і блискучим, причому помітити на такій дорозі темну перешкоду дуже важко. Рух в цих умовах, навіть якщо немає жодних перешкод, втомлює. У водія створюється враження, що він спрямовується в темну безодню.

На мокрому дорожньому покритті біла дорожня розмітка стає майже невидимою вдень і зовсім непомітна вночі. Обов'язок водія - настільки посилити обережність під час дощу, щоб вона заповнила погану видимість, і вести автомобіль плавно, без різкої зміни напряму, вибирати швидкість, відповідну видимості, можна також включити передні і задні протитуманні ліхтарі, бічне скло підняти до упору.

В умовах туману

Керування автомобілем в умовах туману вимагає ще більшого досвіду, ніж у дощ. Іноді туман буває таким сильним і створює таку велику небезпеку, що необхідно перервати поїздку і терпляче чекати зміни погоди. Туман створює небезпечні дорожні умови. При аварії під час туману беруть участь десятки автомобілів, гинуть і отримуютьтравми велика кількість людей.

Туман сильно зменшує зону видимості, сприяє обману зору, ускладнює орієнтування. Він спотворює сприйняття швидкості транспортних засобів і відстань до предметів. Вам здається, що предмет далеко (наприклад, світло фар зустрічного автомобіля), а насправді він близько. Швидкість автомобіля вам здається маленькою, а насправді він рухається швидко. Туман спотворює забарвлення кольору предмета, крім червоного. Тому сигнал світлофора червоний, щоб його добре було видно в будь-яку погоду, тому червоні автомобілі вважаються менш небезпечними.

Туман впливає на психіку людини: погана видимість, постійна напруга, раптова поява з туману іншого транспортного засобу, який, здавалося, був далеко, викликають сильне нервове напруження у водія. Він нервує і допускає невірні дії з управління автомобілем. Очі швидко втомлюються і знижують здатність водія реагувати на зміни дорожньої ситуації. Фари зовсім не висвітлюють дорогу, їх світло тільки врізається в туман. У тумані можна помилитися при виборі дороги, орієнтири закриті туманом, перехресть не видно.

У тумані слід:

  • зменшити швидкість руху, вона не повинна перевищувати половини відстані видимості в метрах. Так, при видимості 20 м вона повинна бути не більше 10 км/год;
  • бути готовим зупинитися в межах тієї видимості дороги;
  • слід їхати при ближньому світлі фар, яке краще освітлює дорогу, ніж дальнє;
  • при наявності протитуманних фар потрібно включити їх спільно з ближнім світлом. Вони мають низький і широкий пучок світла жовтого кольору, який краще проникає через туман, ніж білий світ звичайних фар;
  • задні протитуманні ліхтарі включати спільно з габаритними вогнями;
  • при запотіванні скла включити систему опалення та вентиляції салону, а також електрообігрівач заднього скла;
  • при дуже сильному тумані можна намагатися розглядати дорогу перед автомобілем, висунувши голову у вікно двері;
  • для поліпшення видимості в тумані можна нахилитися над рульовим колесом і наблизити очі до переднього скла. Таке становище дуже втомлює, але періодично їм треба користуватися;
  • орієнтуватися на дорозі також можна і по тротуару, узбіччі і особливо по суцільній білій лінії розмітки, що позначає край проїзної частини;
  • вікно дверей водія краще тримати відкритим і прислухатися до шуму інших транспортних засобів;
  • періодично використовувати звуковий сигнал, особливо на заміській дорозі.

У тумані не слід:

  • наближатися занадто близько до автомобіля попереду;
  • використовувати задні ліхтарі переднього автомобіля в якості орієнтира, у вас буде хибне уявлення про відстані і його швидкість;
  • дивитися в одне місце перед автомобілем - очі швидко втомляться, будуть сльозитися і зір ослабне;
  • намагатися обігнати транспорт - це ризиковано і небезпечно.

Не стільки туман загрожує безпеці руху, скільки техніка вашого водіння, використовувана в умовах туману.

Матеріал підготувала методист обласного методичного кабінету Треніна А.С.

 

Категорія: Пам*ятки для населення | Додав: Nataly (13.11.2015)
Переглядів: 52 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0